ericasofie.blogg.se

Hej på dig! Erica heter jag, Jag är 18 år och bosatt i Gävle. I Maj kommer Jag och min pojkvän flytta ihop i våran första lägenhet, Du är mer än välkommen att följa med oss på denna resa. Förövrigt bloggar Jag om mitt vardagsliv, fotar en hel del och babblar mycket om hudvård och träning. Hoppas du ska trivas! Vill du komma i kontakt med mig via mejl? Mejladress: [email protected]

Brunch!

Publicerad 2015-07-04 16:33:07 i Vardagligt,

 
 
Goddag! Jag tog en låååång sovmorgon idag och klev inte ur sängen förrän 12. Då var jag så hungrig så jag bestämde mig för att göra brunch istället för frukost eftersom det ändå var lunch tid ;) Jag gjorde då bananpankakor och receptet kan ni se nedan!
 
Du behöver: 2 bananer, 4 ägg, bakpulver, vanlijsocker och lite salt. Och smör eller olja att steka i.
Börja med att mosa bananen på en tallrik och ha sedan ner bananmoset i en skål, sedan har du i lite bakpulver och de andra torra ingredienserna.
Har tyvärr inget exakt mått på för de torra ingredienserna för jag höftar alltid och använder inte ens mått när jag häller i haha, oups! Sedan knäcker du i alla äggen och blandar runt allt till en fin smet om det blir klumpar med de torra ingredienserna så behöver du ej oroa dig, rör om ordentligt innan du häller det i stekpannan och sedan kommer ändå klumparna försvinna när dom steks!
 
Det är viktigt att du steker pannkakorna på låg värme för annars blir dom brända på ytan och helt geggiga inuti, så jag brukar ställa spisen på 3an och sedan variera mellan 2-3-4 och steker pannkakorna på båda sidorna så att de går att vända på. Det bruna på jordgubbarna är marabou schweizernötschoklad som jag smält och blandat ut med lite mjöl så att det blev som en chokladsås, hur gott som helst!
 
Om ni provar, lämna gärna en kommentar om hur det blev! Lycka till <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erica Andrén

Hej på dig! Erica heter jag, Jag är 18 år och bosatt i Gävle. I Maj kommer Jag och min pojkvän flytta ihop i våran första lägenhet, Du är mer än välkommen att följa med oss på denna resa. Förövrigt bloggar Jag om mitt vardagsliv, fotar en hel del och babblar mycket om hudvård och träning. Hoppas du ska trivas! Vill du komma i kontakt med mig via mejl? Mejladress: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela