ericasofie.blogg.se

Hej på dig! Erica heter jag, Jag är 18 år och bosatt i Gävle. I Maj kommer Jag och min pojkvän flytta ihop i våran första lägenhet, Du är mer än välkommen att följa med oss på denna resa. Förövrigt bloggar Jag om mitt vardagsliv, fotar en hel del och babblar mycket om hudvård och träning. Hoppas du ska trivas! Vill du komma i kontakt med mig via mejl? Mejladress: [email protected]

My kind of nail care ♡

Publicerad 2015-08-17 18:54:40 i Vardagligt,

Hej! 
Idag tänkte jag berätta lite om hur jag tar hand om mina naglar. Jag får inte ha nagellack eller nagelförlängning i den utbildning jag går i skolan. Det är för hygienen såklart men jag brukar använda genomskinligt nagellack och sedan ha ett sådant topp lack som gör att nagellacket blir mer som ett gel-lack. 
Jag brukar börja med att peela nageln,händerna och nagelbanden (efter att jag tagit bort gamla nagellacksrester) genom att ta lite kokosolja och strösocker, cirka en matsked olja och jag häftar bara med sockret.
Sedan gnuggar händer och naglar med dessa. Jag smälter inte oljan innan jag smörjer mig utan den får smälta i mina hönder och man behöver inte alls mycket.
Sedan tvättar jag händerna noga och använder en nagelborste för att få bort resterna av skrubben från nagelplattan så att det nya nagellacket ska få en ren yta att fästa på. Nu brukar jag peta ner nagelbanden och om jag har några skinnflikar så klipper jag bort dem med nagelbanssax.
Sen polerar jag naglarna med en sådan nagelfil med 4 sidor som man tex kan köpa på H&M. Efter det fixar jag formen på naglarna med hjälp av en nagelfil i glas.

Nu är det dags att börja med bas lacket! Jag har provat massor av lack men fastnat för "Millionails" från Essie. Jag applicerar lacket i 2 lager om jag ej ska ha ett färgat nagellack på och ett lager om jag ska ha ett färgat lack på. När det har torkat smörjer jag in naglarna och nagelbanden med Eco cuticle oil by CCS som jag köpt på apoteket för cirka 50 kronor.
Hoppas ni uppskattade detta inlägg, om ni gjorde de får ni gärna kommentera eller gilla! Vore kul att veta vad ni vill läsa mer av och om det är något ni undrar! Kram ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erica Andrén

Hej på dig! Erica heter jag, Jag är 18 år och bosatt i Gävle. I Maj kommer Jag och min pojkvän flytta ihop i våran första lägenhet, Du är mer än välkommen att följa med oss på denna resa. Förövrigt bloggar Jag om mitt vardagsliv, fotar en hel del och babblar mycket om hudvård och träning. Hoppas du ska trivas! Vill du komma i kontakt med mig via mejl? Mejladress: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela