ericasofie.blogg.se

Hej på dig! Erica heter jag, Jag är 18 år och bosatt i Gävle. I Maj kommer Jag och min pojkvän flytta ihop i våran första lägenhet, Du är mer än välkommen att följa med oss på denna resa. Förövrigt bloggar Jag om mitt vardagsliv, fotar en hel del och babblar mycket om hudvård och träning. Hoppas du ska trivas! Vill du komma i kontakt med mig via mejl? Mejladress: [email protected]

G O D M O R G O N

Publicerad 2017-03-30 06:58:00 i Vardagligt,

Godmorgon mina fina!
Let´s see vad denna dag har att erbjuda. Har lång dag i skolan idag, skönt på sätt och vis. Jag gillar att ha planer om dagarna och vill ha kontroll på hur mina kommande dagar ska se ut.

Enligt schema börjar jag 8:30. Skönt - komma upp i tid, äta god frukost och sitta och njuta av en varm kopp kaffe helt utan stress innan skolstart. 
På något vis är jag mindre stressad de dagar jag börjar tidigt, för då går jag upp så pass mycket tidigare att jag blir pigg.
När vi börjar senare vilket vi gör de flesta dagar i veckan blir det ofta att jag tar lite sovmorgon och då känner jag mig mer trögstartad. Går hellre upp vid 7 varje dag än 7 ena dagen och 10 andra hehe, sovmorgon är underbart  - men inte för ofta. Jag behöver mina rutiner.
Hur fungerar du på morgonen?

Vi har mest praktiska lektioner på torsdagar, börjar med hudvård sedan lunch sedan hudvård. Sista lektion är nagellektion för oss och just imorgon är det teoretisk diplomering i att bygga gel naglar - wish me luck!
Vet inte riktigt vad jag ska kalla mina lektioner för att ni ska förstå vad det innebär, vi gör så pass mycket olika på våra "hudlektioner" som vi kallar dem. Vi vaxar, gör kroppinpackningar, pedikyr, masserar - ja det mesta inom skönhet. 
 
Ha en fin dag 🌸

Kommentarer

Postat av: Hanna Karlsson

Publicerad 2017-03-30 16:27:41

Jag behöver också mina rutiner. Håller med om att sovmorgon är skönt men inte jämt. Jag har en biologisk klocka som väcker mig runt fem-sex varje morgon. Jag älskar att kliva upp tidigt då jag får så mycket gjort.

Svar: Ja och så känner man ju sig såå nöjd på kvällen efter en dag då man fått mycket avbockat från att göra-listan! :)Trevlig kväll :)
Erica Andrén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erica Andrén

Hej på dig! Erica heter jag, Jag är 18 år och bosatt i Gävle. I Maj kommer Jag och min pojkvän flytta ihop i våran första lägenhet, Du är mer än välkommen att följa med oss på denna resa. Förövrigt bloggar Jag om mitt vardagsliv, fotar en hel del och babblar mycket om hudvård och träning. Hoppas du ska trivas! Vill du komma i kontakt med mig via mejl? Mejladress: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela